Toată lumea are nevoie de o echipă
Ca antrenor de sănătate, poți deveni expert în multiple domenii: nutriție, psihologia schimbării comportamentului, fitness și performanță sportivă, gestionarea stresului și recuperare, și multe altele. Cu toate acestea, nu contează câte certificări obții, inevitabil vei întâlni clienți cu probleme care blochează progresul și pentru care nu ai abilitățile, pregătirea, expertiza sau dreptul legal de a le rezolva.
Iată lucrul... Tu s-ar putea să nu fii expert în repararea căsniciei, tratarea GERD sau consilierea cuiva cu o tulburare alimentară, dar altcineva este. Aici intervine o rețea sănătoasă de referințe. Prin conectarea clientului tău cu o astfel de persoană, rămâi în cadrul domeniului tău de practică, oferi afaceri binevenite colegilor respectați, și ajuți clientul să-și rezolve problema.
(Total. Supercoach. Move.)
Toate programele noastre de certificare includ secțiuni dedicate învățării antrenorilor cum să construiască rețele solide de referințe cu profesioniști calificați în rezolvarea problemelor comune ale clienților. În acest articol, vom discuta despre cum să facem asta—explorând cele mai mari greșeli pe care le vedem antrenorii făcând. Evită-le și vei putea să faci referințe cu încredere.
Ce este o rețea de referințe?
O rețea de referințe este o listă de profesioniști, afaceri și resurse suplimentare care beneficiază clienții. Rețeaua ta ar putea include:
- Medici, psihologi, dieteticieni autorizați și alți profesioniști cu pregătirea și calificările necesare pentru a ajuta clienții cu probleme în afara domeniului tău de practică.
- Alți antrenori de sănătate și antrenori personali cu cunoștințe profunde într-un domeniu în afara experienței tale. (De exemplu, poate un client este interesat să învețe yoga, dar tu nu ai cea mai vagă idee despre cum să salute soarele.)
- Ateliere, grupuri de fitness, seminarii web, servicii de alimentație și alte resurse care sprijină clienții în timpul călătoriei lor de schimbare a comportamentului.
Pentru a face referințe cu încredere clienților către practicieni calificați cu reputații excelente, va trebui să faci ceva muncă de teren. Asta ne aduce la cele mai mari greșeli de evitat.
Greșelile comune în construirea unei rețele de referințe
Greșeala #1: Îți construiești rețeaua înainte de a-ți lansa afacerea.
Pentru antrenorii de sănătate recent certificați, sarcina „creați o rețea de referințe” poate părea descurajantă. Nu putem fi pregătiți pentru tot, spune Solovieva.
Soluția
Acceptă clienți imediat ce ești certificat. Da! Asta poate suna înfricoșător, dar cea mai bună modalitate de a identifica „lacunele” tale este să începi practica și să vezi unde clienții tăi au realmente nevoie de ajutor dincolo de ceea ce poți oferi.
Adaugă persoane în rețeaua ta de recomandări în timp ce:
- Te conectezi cu profesioniști pe LinkedIn și alte site-uri de networking virtual.
- Îți aliniezi rețelele de colegi (cum ar fi comunitățile de pe Facebook ale Precision Nutrition).
- Te amesteci cu membrii Camerei de Comerț locale.
- Discuti cu familia, prietenii și clienții despre profesioniști și resurse pe care le iubesc.
- Participi la convenții de sănătate și alte evenimente locale unde se adună o varietate de profesioniști din domeniul sănătății.
- Cauti (și încerci!) furnizori pe baza nevoilor tale de sănătate.
Greșeala #2: Crezi că lista ta de referințe va acoperi toate nevoile clienților.
Așa cum am menționat mai sus, nu vei putea anticipa fiecare referință sau întrebare a clientului dinainte—și asta este în regulă. Acest lucru este valabil mai ales dacă lucrezi virtual cu clienți din întreaga lume.
Soluția
Învață cum să ajuți clienții să găsească profesioniștii și resursele de care au nevoie. Poți:
- Întreba clienții despre preferințele lor. (Preferă să lucreze cu un anumit gen? Vor să se întâlnească față în față sau online? Preferă un profesionist mai nou, plin de entuziasm, sau pe cineva mai experimentat?)
- Dedică o sesiune de coaching pentru a căuta online potențiali profesioniști și servicii împreună.
- Încurajează clienții să contacteze trei practicieni, să pună întrebări și să folosească informațiile pentru a alege pe cineva.
Greșeala #3: Permiți stângăciilor sociale să deraieze oportunitățile de networking.
A lua legătura cu un străin necesită curaj. Trebuie să te expui, să explici cine ești și care sunt motivele tale, și să riști să fii ignorat sau refuzat.
Soluția
Transformă networking-ul într-o provocare. Coach Solovieva o numește „Operațiunea 100”.
- Stabilește un obiectiv de a contacta 100 de profesioniști în decurs de 12 luni.
- Lucrează către obiectivul tău în fiecare săptămână timp de aproximativ 20 de minute.
- Urmează fiecare persoană care nu răspunde o dată sau de două ori.
- Înțelege că doar aproximativ 10 procente dintre oameni îți vor răspunde.
Greșeala #4: Folosești tactici de persuasiune învechite.
Dacă folosești LinkedIn, atunci probabil că ai fost pe partea de primire a tacticilor vechi de vânzări directe. Aceste mesaje spam sunt la fel de binevenite ca un străin care se apropie de tine la un bar și spune: „Deci, vrei să vii la mine acasă?”
Soluția
Cunoaște oamenii înainte de a face o cerere online, sugerează Coach Solovieva. Urmărește-i, citește-le conținutul, descarcă și consumă resursele lor gratuite, comentează la postările lor, felicită-i pentru realizările în carieră și devino parte din viața lor online.
Greșeala #5: Vindeți clienților prea mult referințele dumneavoastră.
Când recomandați un profesionist pe care l-ați verificat personal, este natural să doriți ca clientul dumneavoastră să acționeze. Cu toate acestea, unii clienți pur și simplu nu vor face o programare cu profesionistul în cauză—și acest lucru este în regulă.
Soluția
„Lăsați-ți clienții să fie adulți,” spune Coach Bauer. Clienții au motivele lor. Poate că asigurarea lor nu va acoperi serviciul în cauză. Sau, poate că au decis să consulte pe altcineva.
Un ciclu de suport
Unii antrenori se tem de referințe pentru că le văd ca pe „a da afacerea deoparte.” În realitate, însă, când referiți clienți către profesioniști solidi, clienții dumneavoastră simt pur și simplu că aveți grijă de ei.
În plus, când trimiteți afaceri către un alt coleg respectat, acest lucru vă pune pe dumneavoastră pe radarul lor pentru o referință încrucișată.
Este bine pentru clienții dumneavoastră, bine pentru afacere și bine pentru comunitatea dumneavoastră de profesioniști în sănătate în general.
Ești antrenor sau vrei să devii?
Puteți ajuta oamenii să își construiască obiceiuri de nutriție și stil de viață sustenabile care vor îmbunătăți semnificativ sănătatea lor fizică și mentală—în timp ce câștigați bine făcând ceea ce iubiți. Vă vom arăta cum.
Dacă doriți să aflați mai multe, luați în considerare Certificarea în Coaching de Nutriție PN Nivel 1..
Sunteți gata să transformați vieți în timp ce faceți ceea ce iubiți?
Master în știința nutriției și coaching—astfel încât să poți fi plătit bine pentru a ajuta oamenii să mănânce, să se simtă și să trăiască mai bine.